dimarts, 27 de desembre del 2011

LA DESCRIPCIÓ

La descripció és una eina molt important per tal de poder donar una explicació adequada d'una persona, un objecte, lloc, etc. Per aquest motiu, vam treballar la descripció a classe de Comunicació Oral Escrita i Digital (COED) i ho vam treballar d'una manera diferent, de tal manera que vam poder analitzar vàries cançons, per tant, les escoltàvem i desprès comentàvem entre tots el que ens volia dir cada una d'elles. A continuació us  presentaré les que vam fer a classe. 

GRIPAU BLAU - Ara va de bo


La cançó El gripau blau ens vol descriure que el gripau és un egocèntric, ja que és creu el millor en tots, és creu molt important, i el que ens vol dir és que la gent que es creu tant, al final no acaba sent res. 

LILA - Whiskyn's


Aquesta cançó ens vol descriure una noia molt fràgil, però que mostra ser molt forta i li és igual el que es digui d'ella. És una noia amb pocs amics, ja que en tot moment diu el que pensa i el que sent i tot això perquè el temps l'ha fet així. És una noia lliure, inconformista i molt  materialista. 

GATO PÈREZ - Pedro Navaja

Por la esquina del viejo barrio lo vi pasar,
con el tumba´o que tienen los guapos al caminar,
las manos siempre en los bolsillos de su gabán
pa´ que no sepan en cuál de ellas lleva el puñal.

Usa un sombrero de ala ancha de medio la´o
y zapatillas por si hay problema salir vola´o,
lentes oscuros pa´ que no sepan qué está mirando
y un diente de oro que cuando ríe se ve brillando.

Como a tres cuadras de aquella esquina una mujer
va recorriendo la acera entera por quinta vez
y en un zaguán entra y se da un trago para olvidar
que el día está flojo y que no hay clientes pa´ trabajar.

Un carro pasa muy despacito por la avenida,
no tiene marcas, pero to´os saben que es policia.
Pedro Navaja, las manos siempre dentro ´el gabán,
mira y sonríe y el diente de oro vuelve a brillar.

Mira pa´ un la´o, mira pal´ otro y no ve a nadie,
y a la carrera, pero sin ruido, cruza la calle.
Y, mientras tanto, en la otra acera va esa mujer
refunfuñando pues no hizo pesos con qué comer.

Mientras camina del viejo abrigo saca un revólver
y va a guardarlo en su cartera pa´ que no estorbe.
Un treinta y ocho 'Smith & Wesson' del especial
que carga encima pa´ que la libre de todo mal.

Y Pedro Navaja, puñal en mano, le fue pa´ encima,
el diente de oro iba alumbrando to´ la avenida,
mientras reía el puñal le hundía sin compasión,
cuando de pronto sonó un disparo como un cañón...

Y Pedro Navaja cayó en la acera mientras veía a esa mujer
que, revólver en mano y de muerte herida, a él le decía:
'Yo que pensaba: hoy no es mi día, estoy sala´,
pero, Pedro Navaja, tú estás peor: no estás en na´'.

Y créanme gente que aunque hubo ruido nadie salió.
No hubo curiosos, no hubo preguntas, nadie lloró.
Sólo un borracho con los dos cuerpos se tropezó,
cogió el revolver, el puñal, los pesos y se marchó.

Y tropezando se fue cantando desafina´o,
el coro que aquí les traje dirá el mensaje de mi canción:
'La vida te da sorpresas, sorpresas te da la vida' ¡ay, Dios!...
Pedro Navaja matón de esquina, el que a hierro mata a hierro


Aquesta cançó en tot moment ens va describint l'entorn en el que succeeix la història. I evidentment, també descriu a en Pedro, un home amb un aspecte que intimida, un home amb un aspecte agressiu i amb el que no es pot confiar. Ens dona a entendre que és una persona amb pocs amics.


COM UN PUNY - Raimon


Ens descriu un noi trist pel desamor de la seva estimada, ja que ha hagut de marxar a Itàlia i se sent sol i està trist ja que la trobarà molt a faltar. 

NIT DE SANT JOAN - Jaume Sisa 



Aquesta cançó, com bé diu el títol, ens descriu la nit de Sant Joan i ens la descriu amb alegria, calor, claror, diversió, en difinitiva, una nit jove, que s'ha de gaudir per saber-ho. 

Dir que aquesta classe va ser una classe molt dinàmica i divertida, va ser una classe diferent en la que tothom estava molt receptiu, ja que vam entendre molt bé el que la professora ens volia explicar de la descripció, crec que és un clar exemple en el que es mostra que les classes que es realitzen d'una manera més constructivista, s'aprèn molt més, ja que tothom escolta i està en l'espera de veure que serà el següent que es realitzarà a classe. Dir també, que desprès d'aquestes cançons, vam poder veure poemes visuals, en els que també s'hi podia fer referència la descripció. En aquí us deixo algun dels exemples fets a classe:


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada