Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris GITIC. Mostrar tots els missatges
Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris GITIC. Mostrar tots els missatges

dissabte, 31 de desembre del 2011

ENTRADA FINAL DE LA MATÈRIA GITIC

Bé, fins aquí la matèria de GITIC, ha estat tota una experiència poder realitzar-la, ja que l'he trobat molt interessant i profitosa, he après coses que no hauria pensat mai que exisitien, i el més interessant de tot és que totes són útils i interessants per la nostre futura feina. He de reconèixer que amb programes com Mr Wong o Pearltrees no he acabat d'entendre la seva finalitat, però a part d'aquests dos trobo que la resta del que hem anat treballant ha estat molt interessant i n'estic segura que els aniré utilitzant al llarg de la meva vida.

M'ha agradat molt aprendre tot el que hem anat treballant, ja que inclús amb el meu grup de treball hem anat utilitzant vàries eines que ens han estat molt útils per realitzar varis treballs i fer presentacions diferents, ja que si no hagués estat pel Prezi hauriem fet sempre el mateix tipus de presentació amb el programa power point o si no hagués estat pel google docs hauria estat tot un enrenou per poder posar en comú els treballs. Tot i que la resta de programes també ens han estat molt útils, aquests dos són els que fins ara he utilitzat més, juntament amb el Twitter, que és una xarxa social que ja coneixia i utilitzava. 

Simplement em queda donar les gràcies al professor de GITIC, Jorge Coderch, per la seva paciència i desitjar-vos a tots una molt bona entrada d'any.  

dimecres, 28 de desembre del 2011

TAXONOMIA DE BLOOM

Segons el mapa de la taxonomia de bloom per a l'era digital que veurem a continuació, hi ha sis termes claus per poder entendre aquest fenòmen, són:



  • Crear (dissenyar, construir, plantejar, etc.)
  • Evaluar (revisar, formular hipòtesis, jutjar...)
  • Analitzar (comparar, organitzar, estructurar...)
  • Aplicar (utilitzar, dur a terme, etc.)
  • Comprendre (interpretar, resumir, exemplificar, etc.)
  • Recordar (descriure, identificar, trobar, etc.)



Bé, desprès d'analitzar detingudament aquest esquema, podem relacionar tots els verbs amb alguna activitat realitzada a la matèria de COED o GITIC:

Amb la primera, crear, ho podem relacionar, sense anar més lluny, amb el blog, al principi, vam haver de dissenyar el nostre blog i a mida que anàven passant els dies l'anàvem construint, cada un a la nostre manera, d'aquella manera que a nosaltres, personalment, ens agradava més com quedava. 

Amb la segona, avaluar, ho podem relacionar directament amb l'autoavaluació que vam haver de fer de la poesia que vam recitar a classe, ja que constava de jutjar-nos i revisar tot allò que havíem fet malament per poder realitzar millor la següent. 

Amb la tercera, analitzar, ho podem relacionar amb el google reader, ja que tracta de recopilar tota la informació que creiem necessària en un mateix espai, per llavors poder analitzar i escollir tot allò que ens interessa i poder-ho llegir. 

Amb la quarta, aplicar, podem dir que va estretament lligat amb el twitter, ja que a partir d'aquest podem compartir i editar les vegades que volguem amb altres membres d'aquesta xarxa social.

Amb la penúltima, comprendre, podem dir que el CMAP TOOLS és una bona eina per descriure la paraula comprendre, ja que aquest programa ens permet interpretar, resumir, classificar, fer comparacions i fins i tot exemplificar cada una de les coses que volem transmetre amb el mapa conceptual. 

I ja amb la última, recordar, podem dir que els bobmarklet són un bon exemple per explicar aquest verb, ja que el que fa és localitzar i trobar tota la informació que s'ha anat trobant en un mateix espai per d'aquesta manera més tard poder-la cercar més ràpidament. 


COMPETÈNCIES DE LA UNESCO I ISTE

Hem realitzat una presentació de google en la qual donem a conèixer les competències de la UNESCO i de la ISTE, a continuació us la presento:


Realitzar aquesta presentació ens ha servit per tenir una mica més d'idea d'allò que marca la UNESCO  i la ISTE, ja que jo, per exemple, no en tenia ni idea, m'ha anat molt bé de cara a la presentació de l'examen. És un tema molt interessant de cara als futurs mestres com nosaltres. 

dimarts, 27 de desembre del 2011

Scratch

Scratch és un programa amb el qual podem crear vídeo jocs senzills. D'aquesta manera podem fer que els nostres alumnes juguin i aprenguin diferents valors mitjançant un vídeo joc educatiu. Scratch és un entorn de programació, és a dir, és una aplicació que introdueix el tema de la programació per nens de nivell elemental i adolescents. L'ús d'aquest programa fa que la programació sigui més divertida i sigui accessible a tot aquell que per primera vegada aprengui a programar. Es poden realitzar històries interactives, simulacions i integren temaris de matemàtiques, ciències, llengues, ciències socials, música i art entre altres. També permet reforçar habilitats en cada una d'aquestes àrees. Aquest programa estimula la creativitat dels estudiants i permet que aprenguin d'una manera diferent. 

Durant una classe de GITIC, vam realitzar una programació amb l'Scratch i aquí presento el meu scratch.

Trobo que dedicar una sessió a aquest programa va ser molt interessant, ja que fins llavors no havíem tocat cap programa que poguessin utilitzar els nostres alumnes, i trobo que aquest programa està molt bé ja que és una manera diferent d'aprendre i d'utilitzar la imaginació. 

dilluns, 19 de desembre del 2011

UNA BONA COMUNICACIÓ

Hem dedicat vàries sessions de COED a la bona comunicació oral, per tal d'iniciar aquest tema, vam llegir el llibre Com parlar bé amb públic de Joana Rubio i Francesc Puigpelat, en el que es fa esment de vàries insignies de com desenvolupar-se davant d'un públic, i això per tant, ens ha anat bé per les exposicions que hem anat tenint al llarg d'aquest primer semestre, i per tant durant tota la carrera. Crec que és un llibre molt interessant per aquelles persones que s'han de dedicar a estar davant un públic constantment, i en el meu i el de tots els meus companys és el cas, ja que estarem a diari davant d'un públic, d'una edat petita, però no per això menys important. 

Un cop vam llegir el llibre, vam haver de fer vàries activitats amb les que demostraríem que havíem entés el que ens volia dir el llibre i com ho interpretàvem. Primer de tot, vam fer un petit resum d'allò que creiem que era el més important del llibre per a cada un de nosaltres, i llavors quan ja érem a classe, amb petits grups, vam fer un decàleg del que nosaltres creiem que era el més important, nosaltres vam fer el següent:


  1. 1. Una bona gestualitat ens ajuda a mostrar seguretat i naturalitat en el discurs
  2. Un somriure al principi del discurs ajuda a relaxar al públic i al propi orador
  3. Un bon orador ha de tenir en compte els interessos del públic - ha de saber quan modificar-lo segons el seu estat d'ànim.
  4. Les estructures gramaticals del discurs han de ser simples, ja que aporta credibilitat a l'orador i ajuda al públic a captar la idea del que es vol transmetre
  5. S'han de memoritzar les idees del discurs, no les paraules, així l'orador aportarà naturalitat al discurs.
  6. L'orador ha de tenir molt clar quin és l'objectiu del discurs per no fugir d'estudi
  7. Ser clar, precís i breu
  8. Les parts del discurs en què el públic mostra més atenció són la introducció i la conclusió, ho hem de tenir en compte per captar al públic en el moment més idoni.
  9. Un orador ha de saber escoltar
  10. L'orador ha de saber fer un bon discurs, per tant, un discurs dinàmic.
Crec que a partir d'aquest llibre he pogut realitzar amb una mica de més d'èxit, però amb els mateixos nervis, cada exposició que hem hagut de realitzar desprès d'haver-lo llegit. Com parlar bé amb públic com ja he dit al principi de l'entrada és una bona eina per a tots aquells joves o grans que s'han d'afrontar al fet de parlar davant d'un públic, ja que et dona eines i consells pels quals tu pots guiar la teva exposició. 
He trobat molt interessant llegir aquest llibre, ja que em pensava que no sabría afrontar mai el fet de parlar davant d'un públic, i trobo que aquest llibre dona moltes eines i maneres d'afrontar-ho, ho he trobat molt interessant i acertat per a nosaltres. 
___________________________________________

Per ampliar aquest apartat de la bona comunicació, podem fer esment de l'activitat que vam realitzar a classe, és una activitat prou interessant, la qual recomano ja que ens ajuda a ampliar el nostre coneixement i ens ajuda a veure i analitzar qui i perquè és un bon comunicador. L'activitat consistia en escollir un comunicador, nosaltres vam escollir Antoni Bassas, i donar un raonament del perquè era un bon comunicador. És una activitat prou fàcil,  ja que desprès d'haver-te llegit el llibre pots extreure tu les pròpies conclusions veient i escoltant el comunicador. 
En aquí, faré esment de quatre idees per les quals creiem que és un bon comunicador, però prement aquí es pot veure la pàgina web que vam realitzar per explicar els nostres arguments i fer esment de la seva vida professional. 


Creiem que Antoni Bassas és un bon comunicador perquè:

  • Durant el seu recorregut per la ràdio va ser un locutor clar, precís imparcial i directe
  • Sempre ha estat molt sincer i entenedor amb el que ha dit i ha explicat
  • Utilitza un vocabulari molt ampli però entenedor per tots els públics
  • Utilitza molts exemples per explicar cada cosa que vol expressar
Realitzar aquesta activitat ens va anar molt bé ja que desprès d'haver llegit el llibre Com parlar bé amb públic vam poder analitzar el que era ser un bon comunicador. Ens va permetre veure més clarament qui és un bon comunicador i perquè, per dir-ho d'una altre manera, va ser una manera molt fàcil i entenedora per veure què volia dir una bona comunicació, va ser com posar-nos un exemple i analitzar-lo nosaltres mateixos. En definitiva, una activitat molt encertada desprès d'haver llegit aquest llibre, ja que no et quedes amb la sensació de que faltava alguna cosa per entendre-ho. 
_______________________________________________

En aquesta entrada del meu blog, també vull fer referència a una altre activitat que vam fer a classe de Comunicació Oral Escrita i digital, és tracta de la recitació d'un poema. Es tractava d'escollir un poema del poeta que volguéssim i recitar-lo davant de tota la classe mentre algun company o companya ens gravava i desprès d'haver-lo recitat fer una autoavaluació en la que reflectíssim tot allò que creiem que havíem fet malament i les correccions corresponents per no tornar a realitzar els mateixos errors. Va ser una bona activitat per dur a terme tot allò que havíem après desprès d'haver llegit el llibre. Jo no sóc un bon exemple, ja que els nervis van poder amb mi. Bé, jo vaig escollir el poema Romanço de Miquel Martí i Pol i el poema és el següent:

Si ens besem pels carrers
trontollaran les cases,
les dones del raval
ho contaran al batlle,

vindran guàrdies civils
empunyant simitarres,
dos frares del Remei
i el sometent amb arma.

Convictes de mant crim
ens penjaran a plaça,
quan ja siguem penjats
repicaran campanes,

acudirà la gent,
proclamaran l'alarma
i el batlle, modestet,
dirà quatre paraules.

Serà un dia revolt
amb molta tramuntana,
com brandarem, amor,
tota la santa tarda!

Per veure'ns vindrà gent
de tota la comarca,
algú dirà: és molt trist,
i ens mirarà les cames.

Entorn del cadafal
nenes uniformades
recaptaran diners
per les missions de l'Àsia.

En ser que sigui fosc
tornarem cap a casa,
gats adúlters viuran
la nit a les teulades.

Ens farà mal el coll,
tindrem les mans ben balbes,
els ulls inflats pel vent
i un tremolor a les cames.

Sinistres vigilants
armats amb forca i dalla
percaçaran arreu
parelles amagades.

Abans no es faci clar
fugirem cap a França
pels vells camins del bosc
disfressats de captaires.

Quan ja siguem ben lluny,
en qualsevol obaga,
cremarem els vestits
i esborrarem el rastre.

Llavors, lliures i sols,
sense dir cap paraula
ens besarem de nou
amb una força estranya.

Dir que realitzar aquesta activitat no em va fer massa gràcia, ja que jo tinc el sentit del ridícul massa elevat i per mi recitar un poema davant de setanta persones no em va fer gaire il·lusió, de fet per mi va ser una activitat bastant dura, però de tot s'aprèn i me n'alegro d'haver-la fet, ja que per ser mestra, poder no hauré de recitar un poema, però si hauré d'explicar un conte i això ha fet que em desenvolupi millor i si més no, perdre una mica la vergonya. 

dilluns, 12 de desembre del 2011

METÀFORES. L'ÚS DE L'ORDINADOR A L'ESCOLA

Bé, podriem dir que les metàfores que citaré a continuació són quatre plantejaments que es va fer Charles Crook per formular l'ús de l'ordinador en entorns educatius. 

A través d'aquestes, explica com la tecnologia ens pot ensenyar o com ens pot ajudar a aprendre en funció del paper que ha de jugar l'ordinador. Faré esment de les quatre, però tan sols compararé dues d'elles amb eines treballades a classe de GITIC.
  • La metàfora tutorial: l'ordinador com a tutor 
  • La metàfora de la construcció: l'ordinador com a alumne
  • La metàfora del laboratori: l'ordinador com a simulador
  • La metàfora de la caixa d'eines: l'ordinador com a eina
LA METÀFORA DE LA CONSTRUCCIÓ: L'ORDINADOR COM A ALUMNE
Aquesta metàfora és una visió de l'ús educatiu centrat en l'alumne, per tant, l'alumne és el que controla la màquina i no la màquina a l'alumne. 
Podríem comparar aquesta eina amb el programa utilitzat a classe Scratch, ja que és un programa el qual és l'alumne el que construeix i realitza el programa com ell vol. És un bon exemple, ja que és un molt bon programa per començar de zero a utilitzar un programa informàtic. En tot moment és l'alumne el que dirigeix el programa, i marca ell les normes i com vol que l'ordinador actuii. Trobo que és un programa molt interessant ja que els alumnes poden utilitzar-lo fàcilment. 

LA METÀFORA DE LA CAIXA D'EINES: L'ORDINADOR COM A EINA
Bé, aquesta metàfora ens fa veure l'ordinador com una eina de treball, que de fet és molt habitual en les nostres vides i ho hauria de ser també en les escoles. Per tant, el que marca aquesta metàfora és que els infants des de ben petits, haurien d'utilitzar programes per gestionar i organitzar la informació i emprar eines de suport a la comunicació. 
Trobo que aquesta metàfora la podem comparar amb el programa utilitzat a classe CMAPTOOLS, ja que és una molt bona eina per classificar informació i una altre manera per aprendre a fer mapes conceptuals, ja que pels més petits i per aprendre a estudiar és una manera molt interessant de poder-ho fer. Trobo que és un programa fàcil d'utilitzar i que els més menuts el sabrien utilitzar. 

Trobo que les metàfores són una bona eina per descriure l'ús de l'ordinador a l'aula, per aquest motiu, he trobat molt interessant realitzar aquesta entrada al blog, ja que he pogut comparar el que ens diu una metàfora amb el que hem anat treballant a classe i així donar importància al que hem anat fent durant tot aquest temps a  classe de GITIC. 

dilluns, 28 de novembre del 2011

PEARLTREES I DISLEXIA

El PEARLTREES és un programa que trobem a Internet, el qual representa un mapa conceptual per a classificar tot tipus d’informació extreta d’Internet. D’aquesta manera podem organitzar el nostre procés d’aprenentatge i així quan ens sigui necessari tornar-ho a repassar.
El pearltrees, com bé diu el nom, són una mena de PERLES que formen un ARBRE, dins d’aquestes perles hi col·locarem la diferent informació extreta de pàgines web, de fet les perles seran LINKS els quals aniran directament a la pàgina web d’on s’ha extret la informació.

Jo he relacionat el meu primer PEARLTREES amb la dislèxia, ja que he aprofitat que hem de fer un treball sobre aquest tema, i d’aquesta manera extreia informació. De tal manera que, la primera perla, simplement surt el nom de DISLEXIA (no hi ha cap link relacionat, és simplement el títol). Llavors hi segueix una perla que el seu link és només la definició d’aquest trastorn, D’aquí en sortiran dues perles, una que serà un link en el que hi ha informació de la generalitat de la dislèxia, i en l’altre simplement és el link d’una notícia del diari ARA. Per últim surt una perla de la perla d’aquesta última que és el link directe d’aquest blog.
Trobo que treballar amb aquest programa és molt interessant, ja que, trobo que és molt adequat per poder buscar i classificar informació d’Internet, tot i que el seu funcionament, encara ara, no m’ha quedat massa clar. 


dilluns, 7 de novembre del 2011

GMAIL

El correu de GMAIL ens permet posar totes les adreces de correu electrònic que tenim en una sola safata d'entrada, d'aquesta manera ens serà més fàcil obrir tan sols un correu i veure-ho tot en allà. D'aquesta manera no perdre'm el temps. Podrem crear diverses carpetes en les quals apareixeran els diferents correus i apareixeran en allà els missatges.

Jo he decidit posar tots els meus correus electrònics tant el de blanquerna, hotmail i live.

PREZI

Prezi és una pàgina web en la qual es poden crear presentacions, crec que és una bona eina per substituir el mític power point. Amb prezi podem fer presentacions molt dinàmiques i diferents a les quals estem acostumats. Crec que és una bona eina per realitzar presentacions esquemàtiques, en les quals podem apropar i allunyar. La presentació pot contenir imatges, textos, enllaços, vídeos, etc. 

S'utilitza per aquelles presentacions que volem que hi hagi ampliacions i disminucions dels texts i imatges. Podem convidar altres usuaris, d'aquesta manera també podràn modificar les nostres publicacions. Aquesta eina, a més, permet decidir la seqüència amb la qual volem que apareixin els nostres arxius. 

Quan vols crear una publicació, t'apareix una pàgina amb blanc i a l'esquerre, apareix un icone en el qual s'hi pot veure un cercle gran amb quatre de petits al voltant. Us explicaré en que consisteixen:
  • Cercle gran (write): Quan cliques a sobre apareix un quadre de text en el qual pots escriure el que vulguis i el més convenient per a la presentació.
  • Cercle petit (insert): Des d'aquest apartat, podem col·locar diverses imatges o videos
  • Cercle petit (frame): Ens ajuda a remarcar tot allò que volem que surti a la presentació, mitjançant parèntesi, quadrats, rodones, etc. D'aquesta manera ens ajuda a remarcar allò que és més important.
  • Cercle petit (path): Ens ajuda a crear les seqüències que li volem donar a les diferents parts de la presentació.
  • Cercle petit: (colors): Ens permet canviar els colors del fons, dels textos, peus d'imatge, etc. 
Aquí observarem un vídeo que ensensenya com utilitzar aquesta eina:



Trobo que és una eina molt útil per a fer presentacions, d'aquesta manera no només tindrem com a eina un power point, sinó que també podrem utilitzar aquesta eina. He trobat molt interessant aprendre a utilitzar-la ja que d'aquesta manera tenim un camp més ampli per a realitzar presentacions. 

Aquí trobareu un exemple del meu PREZI 

dilluns, 24 d’octubre del 2011

CMAP TOOLS

A la sessió d'avui de GITIC em utilitzat el programa CMAP TOOLS. El que podem aconseguir amb aquest programa és desenvolupar un mapa conceptual en el qual podrem mostrar varis conceptes entrellaçats entre ells. Aquest programa ens permet desenvolupar-lo amb una bona presentació, ja que es un programa en el qual només es poden desenvolupar mapes conceptuals.
Em donat molta importància al fet de realitzar mapes conceptuals, ja que d'aquesta manera s'organitzen els conceptes donats a classe, ja que en moltes ocacions els nens perceben els conceptes, però no els saben relacionar entre ells. Els mapes conceptuals ens ajuden a entrellaçar-los.

En aquesta entrada, publico el CMAP TOOLS que vaig realitzar a classe. En el qual podem visualitzar el que hem estat treballant fins ara a GITIC.


dimarts, 18 d’octubre del 2011

Edició multimèdia

A la sessió d'avui de GTIC em après a utilitzar eines com les de windows live movie maker i l'Audacity, aquestes eines ens ajudaran en un moment determinat per a utilitzar-les com a suport per a fer una exposició o conferència. En el cas del primer, podrem fer videos amb fotos, algun tall d'algun video i posar-hi música. Podrem decidir els segons que volem per a cada foto i posar-ho en l'ordre que millor ens convingui. 
En el cas de l'Audacity, l'utilitzarem per fer una pista de música o audio com nosaltre volguem. Podrem decidir si una pista sona més forta que l'altre si en aquell moment només en volem una, si volem que sonin les dues però una més fort que l'altre. 

En definitiva, son dues eines molt útils i molt utilitzades que ens poden servir tant per el món professional com per el món personal.


dilluns, 3 d’octubre del 2011

Documents de google (google docs)

El Google Docs és un processador de textos que només pots utilitzar si ets membre de Gmail.

Amb aquest processador de textos podem crear documents de text, fulls de càlcul, presentacions, formularis, etc. També és poden pujar documents des de el mateix ordenador. Els arxius que es van creant, es guarden dins la compta de Gmail. Podem compartir aquests arxius amb qui vulguis sempre que tingui una compte de GMAIL. La persona que crea aquest document decideix si les persones amb qui ho comparteix poden modificar i donar la seva opinió posant comentaris o simplement poden veure'l. A mida que anem editant el document es va desant sol, per tant, no cal que al final de l'edició ho guardem nosaltres.

Bé, podem crear carpetes, ja que, en el cas de tenir molts documents penjats, podem ordenar segons assignatura, segons temàtica o com ho prefereixis.

Crec que aquesta eina ens pot ser molt útil per a tots els estudiants, no només universitaris, sinó també estudiants d'ESO o batxillerat. Trobo que és una eina molt útil, ja que ens permet treballar amb grup des de casa, és per això que trobo que és una eina molt còmode i fàcil d'utilitzar.

Aquí veurem un vídeo que he trobat molt interessant, ens explica com funciona aquesta eina:

Aquest formulari, és un exemple creat per mi d'un formulari amb aquesta eina:

dilluns, 26 de setembre del 2011

Twitter

El twitter és una Red social, la qual, és similar a un blog, però aquesta amb un límit de 140 caràcters. El twitter el podem utilitzar com a mètode de comunicació i obtenir informació interessant de persones properes. Amb aquesta red social, pots seguir a tota la gent que vulguis, inclús gent famosa que en tingui. Per a referir-nos a algú que seguim, utilitzarem @ i per referir-nos a un tema, utilitzarem el #.


En el nostre cas, utilitzarem el twitter per comunicar-nos amb companys o professors i enviar-els-hi informació que trobem important o interessant de l'assignatura GTIC, per tant sempre utilitzarem el #giticm11 quan ens referim a aquesta assignatura (l'utilitzarem com si fos un blog personal).




Google reader

El google reader és una de les moltes aplicacions que té google. Aquesta ens permet reunir totes les notícies de diferents diaris digitals o blogs que cadascú troba interessants. Mitjançant el RSS, que aquests contenen, ho reunim en aquesta aplicació de google. Es poden crear diferents carpetes en les quals reunim les notícies per tipus d'informació. De cada una de les notícies es publiquen els títols i la notícia resumida, el títol és un link que si es fa click a sobre se t'obre la notícia.

dilluns, 19 de setembre del 2011

Google chrome

El google chrome és una eina per utilitzar internet de manera que mitjançant aquesta podrem entrar a qualsevol pagina web i també ens ajudarà a excedir a google de manera més ràpida. Mitjançant aquest podrem obrir pestanyes que ens ajudarà a anar a les pàgines web que per a cadascú són més interessants i més inmediates en el dia a dia.