dilluns, 19 de desembre del 2011

QUI ETS TU?

L'activitat de Qui ets tu? tractava de descriure un company de classe, aquell que més o menys més coneguéssim, jo vaig tenir una mica de dificultat per trobar a la persona, ja que no coneixia prou a ningú com per poder fer una descripció d'aquest tipus. La descripció d'aquesta persona que exposàvem a classe (petit grup) havia de ser amb tan sols una imatge i una frase que identifiqués aquesta persona segons el propi parer. A més a més, llavors havíem d'entregar a la professora una descripció escrita d'aquesta persona, aquesta podia ser tipus redacció, recepta o allò que la teva imaginació crees. 

Jo vaig fer la l'activitat de la Carmen Roman, ja que ja havia conviscut amb ella fora la Universitat i podia més o menys fer una descripció amb cara i ulls. La imatge que vaig utilitzar per a poder descriure-la davant la classe va ser la següent:


El que volia remarcar amb aquesta imatge és que la Carmen és una noia que sempre està alegre, que quan veu un grup de gent una mica desanimat fa el possible per poder treure un somriure d'aquests. És una persona que com diu la frase, marca la diferència, és a dir que no és una persona que vulgui seguir una moda, sinó que és única, i això la fa especial per mi. 

Realitzar aquesta activitat m'ha agradat moltíssim i m'ha ajudat a conèixer aquesta persona més profundament, i me n'alegro d'haver-ho pogut fer. El que també m'ha agradat molt és saber el que pensen de mi dues de les meves companyes. Crec que aquesta activitat també ens va anar molt bé per poder-nos relaxar davant d'altres exposicions més importants, i conèixer els errors que fèiem al parlar amb públic.  
En definitiva, ha estat una activitat molt interessant i divertida que ens ha permès conèixer alguns companys de classe més profundament. 

UNA BONA COMUNICACIÓ

Hem dedicat vàries sessions de COED a la bona comunicació oral, per tal d'iniciar aquest tema, vam llegir el llibre Com parlar bé amb públic de Joana Rubio i Francesc Puigpelat, en el que es fa esment de vàries insignies de com desenvolupar-se davant d'un públic, i això per tant, ens ha anat bé per les exposicions que hem anat tenint al llarg d'aquest primer semestre, i per tant durant tota la carrera. Crec que és un llibre molt interessant per aquelles persones que s'han de dedicar a estar davant un públic constantment, i en el meu i el de tots els meus companys és el cas, ja que estarem a diari davant d'un públic, d'una edat petita, però no per això menys important. 

Un cop vam llegir el llibre, vam haver de fer vàries activitats amb les que demostraríem que havíem entés el que ens volia dir el llibre i com ho interpretàvem. Primer de tot, vam fer un petit resum d'allò que creiem que era el més important del llibre per a cada un de nosaltres, i llavors quan ja érem a classe, amb petits grups, vam fer un decàleg del que nosaltres creiem que era el més important, nosaltres vam fer el següent:


  1. 1. Una bona gestualitat ens ajuda a mostrar seguretat i naturalitat en el discurs
  2. Un somriure al principi del discurs ajuda a relaxar al públic i al propi orador
  3. Un bon orador ha de tenir en compte els interessos del públic - ha de saber quan modificar-lo segons el seu estat d'ànim.
  4. Les estructures gramaticals del discurs han de ser simples, ja que aporta credibilitat a l'orador i ajuda al públic a captar la idea del que es vol transmetre
  5. S'han de memoritzar les idees del discurs, no les paraules, així l'orador aportarà naturalitat al discurs.
  6. L'orador ha de tenir molt clar quin és l'objectiu del discurs per no fugir d'estudi
  7. Ser clar, precís i breu
  8. Les parts del discurs en què el públic mostra més atenció són la introducció i la conclusió, ho hem de tenir en compte per captar al públic en el moment més idoni.
  9. Un orador ha de saber escoltar
  10. L'orador ha de saber fer un bon discurs, per tant, un discurs dinàmic.
Crec que a partir d'aquest llibre he pogut realitzar amb una mica de més d'èxit, però amb els mateixos nervis, cada exposició que hem hagut de realitzar desprès d'haver-lo llegit. Com parlar bé amb públic com ja he dit al principi de l'entrada és una bona eina per a tots aquells joves o grans que s'han d'afrontar al fet de parlar davant d'un públic, ja que et dona eines i consells pels quals tu pots guiar la teva exposició. 
He trobat molt interessant llegir aquest llibre, ja que em pensava que no sabría afrontar mai el fet de parlar davant d'un públic, i trobo que aquest llibre dona moltes eines i maneres d'afrontar-ho, ho he trobat molt interessant i acertat per a nosaltres. 
___________________________________________

Per ampliar aquest apartat de la bona comunicació, podem fer esment de l'activitat que vam realitzar a classe, és una activitat prou interessant, la qual recomano ja que ens ajuda a ampliar el nostre coneixement i ens ajuda a veure i analitzar qui i perquè és un bon comunicador. L'activitat consistia en escollir un comunicador, nosaltres vam escollir Antoni Bassas, i donar un raonament del perquè era un bon comunicador. És una activitat prou fàcil,  ja que desprès d'haver-te llegit el llibre pots extreure tu les pròpies conclusions veient i escoltant el comunicador. 
En aquí, faré esment de quatre idees per les quals creiem que és un bon comunicador, però prement aquí es pot veure la pàgina web que vam realitzar per explicar els nostres arguments i fer esment de la seva vida professional. 


Creiem que Antoni Bassas és un bon comunicador perquè:

  • Durant el seu recorregut per la ràdio va ser un locutor clar, precís imparcial i directe
  • Sempre ha estat molt sincer i entenedor amb el que ha dit i ha explicat
  • Utilitza un vocabulari molt ampli però entenedor per tots els públics
  • Utilitza molts exemples per explicar cada cosa que vol expressar
Realitzar aquesta activitat ens va anar molt bé ja que desprès d'haver llegit el llibre Com parlar bé amb públic vam poder analitzar el que era ser un bon comunicador. Ens va permetre veure més clarament qui és un bon comunicador i perquè, per dir-ho d'una altre manera, va ser una manera molt fàcil i entenedora per veure què volia dir una bona comunicació, va ser com posar-nos un exemple i analitzar-lo nosaltres mateixos. En definitiva, una activitat molt encertada desprès d'haver llegit aquest llibre, ja que no et quedes amb la sensació de que faltava alguna cosa per entendre-ho. 
_______________________________________________

En aquesta entrada del meu blog, també vull fer referència a una altre activitat que vam fer a classe de Comunicació Oral Escrita i digital, és tracta de la recitació d'un poema. Es tractava d'escollir un poema del poeta que volguéssim i recitar-lo davant de tota la classe mentre algun company o companya ens gravava i desprès d'haver-lo recitat fer una autoavaluació en la que reflectíssim tot allò que creiem que havíem fet malament i les correccions corresponents per no tornar a realitzar els mateixos errors. Va ser una bona activitat per dur a terme tot allò que havíem après desprès d'haver llegit el llibre. Jo no sóc un bon exemple, ja que els nervis van poder amb mi. Bé, jo vaig escollir el poema Romanço de Miquel Martí i Pol i el poema és el següent:

Si ens besem pels carrers
trontollaran les cases,
les dones del raval
ho contaran al batlle,

vindran guàrdies civils
empunyant simitarres,
dos frares del Remei
i el sometent amb arma.

Convictes de mant crim
ens penjaran a plaça,
quan ja siguem penjats
repicaran campanes,

acudirà la gent,
proclamaran l'alarma
i el batlle, modestet,
dirà quatre paraules.

Serà un dia revolt
amb molta tramuntana,
com brandarem, amor,
tota la santa tarda!

Per veure'ns vindrà gent
de tota la comarca,
algú dirà: és molt trist,
i ens mirarà les cames.

Entorn del cadafal
nenes uniformades
recaptaran diners
per les missions de l'Àsia.

En ser que sigui fosc
tornarem cap a casa,
gats adúlters viuran
la nit a les teulades.

Ens farà mal el coll,
tindrem les mans ben balbes,
els ulls inflats pel vent
i un tremolor a les cames.

Sinistres vigilants
armats amb forca i dalla
percaçaran arreu
parelles amagades.

Abans no es faci clar
fugirem cap a França
pels vells camins del bosc
disfressats de captaires.

Quan ja siguem ben lluny,
en qualsevol obaga,
cremarem els vestits
i esborrarem el rastre.

Llavors, lliures i sols,
sense dir cap paraula
ens besarem de nou
amb una força estranya.

Dir que realitzar aquesta activitat no em va fer massa gràcia, ja que jo tinc el sentit del ridícul massa elevat i per mi recitar un poema davant de setanta persones no em va fer gaire il·lusió, de fet per mi va ser una activitat bastant dura, però de tot s'aprèn i me n'alegro d'haver-la fet, ja que per ser mestra, poder no hauré de recitar un poema, però si hauré d'explicar un conte i això ha fet que em desenvolupi millor i si més no, perdre una mica la vergonya. 

dilluns, 12 de desembre del 2011

METÀFORES. L'ÚS DE L'ORDINADOR A L'ESCOLA

Bé, podriem dir que les metàfores que citaré a continuació són quatre plantejaments que es va fer Charles Crook per formular l'ús de l'ordinador en entorns educatius. 

A través d'aquestes, explica com la tecnologia ens pot ensenyar o com ens pot ajudar a aprendre en funció del paper que ha de jugar l'ordinador. Faré esment de les quatre, però tan sols compararé dues d'elles amb eines treballades a classe de GITIC.
  • La metàfora tutorial: l'ordinador com a tutor 
  • La metàfora de la construcció: l'ordinador com a alumne
  • La metàfora del laboratori: l'ordinador com a simulador
  • La metàfora de la caixa d'eines: l'ordinador com a eina
LA METÀFORA DE LA CONSTRUCCIÓ: L'ORDINADOR COM A ALUMNE
Aquesta metàfora és una visió de l'ús educatiu centrat en l'alumne, per tant, l'alumne és el que controla la màquina i no la màquina a l'alumne. 
Podríem comparar aquesta eina amb el programa utilitzat a classe Scratch, ja que és un programa el qual és l'alumne el que construeix i realitza el programa com ell vol. És un bon exemple, ja que és un molt bon programa per començar de zero a utilitzar un programa informàtic. En tot moment és l'alumne el que dirigeix el programa, i marca ell les normes i com vol que l'ordinador actuii. Trobo que és un programa molt interessant ja que els alumnes poden utilitzar-lo fàcilment. 

LA METÀFORA DE LA CAIXA D'EINES: L'ORDINADOR COM A EINA
Bé, aquesta metàfora ens fa veure l'ordinador com una eina de treball, que de fet és molt habitual en les nostres vides i ho hauria de ser també en les escoles. Per tant, el que marca aquesta metàfora és que els infants des de ben petits, haurien d'utilitzar programes per gestionar i organitzar la informació i emprar eines de suport a la comunicació. 
Trobo que aquesta metàfora la podem comparar amb el programa utilitzat a classe CMAPTOOLS, ja que és una molt bona eina per classificar informació i una altre manera per aprendre a fer mapes conceptuals, ja que pels més petits i per aprendre a estudiar és una manera molt interessant de poder-ho fer. Trobo que és un programa fàcil d'utilitzar i que els més menuts el sabrien utilitzar. 

Trobo que les metàfores són una bona eina per descriure l'ús de l'ordinador a l'aula, per aquest motiu, he trobat molt interessant realitzar aquesta entrada al blog, ja que he pogut comparar el que ens diu una metàfora amb el que hem anat treballant a classe i així donar importància al que hem anat fent durant tot aquest temps a  classe de GITIC. 

dilluns, 28 de novembre del 2011

PEARLTREES I DISLEXIA

El PEARLTREES és un programa que trobem a Internet, el qual representa un mapa conceptual per a classificar tot tipus d’informació extreta d’Internet. D’aquesta manera podem organitzar el nostre procés d’aprenentatge i així quan ens sigui necessari tornar-ho a repassar.
El pearltrees, com bé diu el nom, són una mena de PERLES que formen un ARBRE, dins d’aquestes perles hi col·locarem la diferent informació extreta de pàgines web, de fet les perles seran LINKS els quals aniran directament a la pàgina web d’on s’ha extret la informació.

Jo he relacionat el meu primer PEARLTREES amb la dislèxia, ja que he aprofitat que hem de fer un treball sobre aquest tema, i d’aquesta manera extreia informació. De tal manera que, la primera perla, simplement surt el nom de DISLEXIA (no hi ha cap link relacionat, és simplement el títol). Llavors hi segueix una perla que el seu link és només la definició d’aquest trastorn, D’aquí en sortiran dues perles, una que serà un link en el que hi ha informació de la generalitat de la dislèxia, i en l’altre simplement és el link d’una notícia del diari ARA. Per últim surt una perla de la perla d’aquesta última que és el link directe d’aquest blog.
Trobo que treballar amb aquest programa és molt interessant, ja que, trobo que és molt adequat per poder buscar i classificar informació d’Internet, tot i que el seu funcionament, encara ara, no m’ha quedat massa clar. 


dilluns, 7 de novembre del 2011

GMAIL

El correu de GMAIL ens permet posar totes les adreces de correu electrònic que tenim en una sola safata d'entrada, d'aquesta manera ens serà més fàcil obrir tan sols un correu i veure-ho tot en allà. D'aquesta manera no perdre'm el temps. Podrem crear diverses carpetes en les quals apareixeran els diferents correus i apareixeran en allà els missatges.

Jo he decidit posar tots els meus correus electrònics tant el de blanquerna, hotmail i live.

PREZI

Prezi és una pàgina web en la qual es poden crear presentacions, crec que és una bona eina per substituir el mític power point. Amb prezi podem fer presentacions molt dinàmiques i diferents a les quals estem acostumats. Crec que és una bona eina per realitzar presentacions esquemàtiques, en les quals podem apropar i allunyar. La presentació pot contenir imatges, textos, enllaços, vídeos, etc. 

S'utilitza per aquelles presentacions que volem que hi hagi ampliacions i disminucions dels texts i imatges. Podem convidar altres usuaris, d'aquesta manera també podràn modificar les nostres publicacions. Aquesta eina, a més, permet decidir la seqüència amb la qual volem que apareixin els nostres arxius. 

Quan vols crear una publicació, t'apareix una pàgina amb blanc i a l'esquerre, apareix un icone en el qual s'hi pot veure un cercle gran amb quatre de petits al voltant. Us explicaré en que consisteixen:
  • Cercle gran (write): Quan cliques a sobre apareix un quadre de text en el qual pots escriure el que vulguis i el més convenient per a la presentació.
  • Cercle petit (insert): Des d'aquest apartat, podem col·locar diverses imatges o videos
  • Cercle petit (frame): Ens ajuda a remarcar tot allò que volem que surti a la presentació, mitjançant parèntesi, quadrats, rodones, etc. D'aquesta manera ens ajuda a remarcar allò que és més important.
  • Cercle petit (path): Ens ajuda a crear les seqüències que li volem donar a les diferents parts de la presentació.
  • Cercle petit: (colors): Ens permet canviar els colors del fons, dels textos, peus d'imatge, etc. 
Aquí observarem un vídeo que ensensenya com utilitzar aquesta eina:



Trobo que és una eina molt útil per a fer presentacions, d'aquesta manera no només tindrem com a eina un power point, sinó que també podrem utilitzar aquesta eina. He trobat molt interessant aprendre a utilitzar-la ja que d'aquesta manera tenim un camp més ampli per a realitzar presentacions. 

Aquí trobareu un exemple del meu PREZI 

dilluns, 24 d’octubre del 2011

CMAP TOOLS

A la sessió d'avui de GITIC em utilitzat el programa CMAP TOOLS. El que podem aconseguir amb aquest programa és desenvolupar un mapa conceptual en el qual podrem mostrar varis conceptes entrellaçats entre ells. Aquest programa ens permet desenvolupar-lo amb una bona presentació, ja que es un programa en el qual només es poden desenvolupar mapes conceptuals.
Em donat molta importància al fet de realitzar mapes conceptuals, ja que d'aquesta manera s'organitzen els conceptes donats a classe, ja que en moltes ocacions els nens perceben els conceptes, però no els saben relacionar entre ells. Els mapes conceptuals ens ajuden a entrellaçar-los.

En aquesta entrada, publico el CMAP TOOLS que vaig realitzar a classe. En el qual podem visualitzar el que hem estat treballant fins ara a GITIC.


dijous, 20 d’octubre del 2011

Anàlisi de l'anunci OH, BROTHER (Altea XL)

L'anunci al que dijous passat vàrem fer referència a classe de COED, va ser l'anunci de OH, BROTHER que anuncia el nou seat altea XL. Aquest anunci ens transmet certes emocions amb les imatges, la música i les frases que utilitza, i per aquest motiu en parlarem.

L'anunci ens mostra unes imatges molt emotives. Ens mostra com una família pot arribar a estimar a la seva mascota, ens mostra que quan estimem quelcom, es fa tot el possible per seguir estimant-lo. En el cas de l'anunci, es compren un cotxe més gran perquè se'l puguin endur allà on sigui sempre. Ens mostra diferents seqüències de la relació del monstre amb la família molt sentides. Però hi ha una escena que en a mi em crida molt l'atenció i es quan el monstre abraça la nena mentre escolten el pare com toca el violoncel, em transmet tranquil·litat i molt amor.

La música acompanya completament les imatges de l'anunci. Quan hi ha imatges més actives i divertides la música té un ritme més elevat i més alegre, però quan les imatges són més tristes la música et transmet completament el que et volen transmetre aquestes. Personalment el moment que més m'arriba és el moment en que la família va d'excursió i no es poden endur la mascota que es lamenten cantant per ell i el recorden en tot moment.


dimarts, 18 d’octubre del 2011

Edició multimèdia

A la sessió d'avui de GTIC em après a utilitzar eines com les de windows live movie maker i l'Audacity, aquestes eines ens ajudaran en un moment determinat per a utilitzar-les com a suport per a fer una exposició o conferència. En el cas del primer, podrem fer videos amb fotos, algun tall d'algun video i posar-hi música. Podrem decidir els segons que volem per a cada foto i posar-ho en l'ordre que millor ens convingui. 
En el cas de l'Audacity, l'utilitzarem per fer una pista de música o audio com nosaltre volguem. Podrem decidir si una pista sona més forta que l'altre si en aquell moment només en volem una, si volem que sonin les dues però una més fort que l'altre. 

En definitiva, son dues eines molt útils i molt utilitzades que ens poden servir tant per el món professional com per el món personal.


dilluns, 3 d’octubre del 2011

Documents de google (google docs)

El Google Docs és un processador de textos que només pots utilitzar si ets membre de Gmail.

Amb aquest processador de textos podem crear documents de text, fulls de càlcul, presentacions, formularis, etc. També és poden pujar documents des de el mateix ordenador. Els arxius que es van creant, es guarden dins la compta de Gmail. Podem compartir aquests arxius amb qui vulguis sempre que tingui una compte de GMAIL. La persona que crea aquest document decideix si les persones amb qui ho comparteix poden modificar i donar la seva opinió posant comentaris o simplement poden veure'l. A mida que anem editant el document es va desant sol, per tant, no cal que al final de l'edició ho guardem nosaltres.

Bé, podem crear carpetes, ja que, en el cas de tenir molts documents penjats, podem ordenar segons assignatura, segons temàtica o com ho prefereixis.

Crec que aquesta eina ens pot ser molt útil per a tots els estudiants, no només universitaris, sinó també estudiants d'ESO o batxillerat. Trobo que és una eina molt útil, ja que ens permet treballar amb grup des de casa, és per això que trobo que és una eina molt còmode i fàcil d'utilitzar.

Aquí veurem un vídeo que he trobat molt interessant, ens explica com funciona aquesta eina:

Aquest formulari, és un exemple creat per mi d'un formulari amb aquesta eina: